Her på siden finder du publikationer som centrets medarbejdere har udgivet eller bidraget til.
Blond, N., Kappel, R.K., Knudsen, M.P., Pedersen, L.M. (2023). Studiestøtte En grundbog. Aarhus Universitetsforlag
Kold-Petersen, L. & Kongskov, L. (2022). Målsætning i læse-og skrivevejledningen. Læsepædagogen Nr. 6. https://pure.au.dk/portal/files/333099905/L_sep_dagogen_06_2022_side_22_27.pdf
Krog, S.L. (2022). Når diskursen om "den gode elev" påvirker, hvordan elever med ordblindhed kan positionere sig og deltage i klasserummet. Læsepædagogen nr.3 (2022). Artikel Læsepædagogen nr.3 2022
Ottosen, H. F., Bønnerup, K. H., Weed, E., & Parrila, R. (2022). Identifying dyslexia at the university: Assessing phonological coding is not enough. Annals of Dyslexia, 10.03.2022. https://doi.org/10.1007/s11881-021-00247-9
Thingholm, H.B. (2021). At være studerende. I Mellon, K.: Guide til et godt studieliv. Dansk Psykologisk Forlag A/S, 2021. s. 15-28.
Shor, R., Avshalom, S., Kappel, R.K., Lapidot, Y., Keisar, V.S. (2021). The challenges of inclusion experienced by students with mental illness in universities: a comparative study between Denmark and Israel
International Journal of Inclusive Education https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2021.1946724
Jensen, L.S., Pedersen, A.S.B. (2021), "Allerede så ved jeg ikke engang, hvad det er, jeg skal læse" - strategisk læsning af akademiske tekster
Dansk Audiologopaedi
https://pure.au.dk/portal/da/publications/allerede-saa-ved-jeg-ikke-engang-hvad-det-er-jeg-skal-laese--strategisk-laesning-af-akademiske-tekster
Thingholm, H.B. (2020). Didaktiske forståelsesdialoger. I Dysthe, O.; Kirkegaard, P.O.: Ness, I.J.: Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring, Klim, 2020. s. 347-366.
Thingholm, H.B. (2020). Metakognition. I Brodersen, P.: Didaktisk opslagsbog. Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 201-208.