Torsdag d. 19. december kl 16.00-17.00

Til webinaret bliver du klogere på livet efter et universitetsstudie. Du kommer både til at høre fem forskellige tidligere studerende, det man kalder alumner, fortælle om arbejdet efter en universitetsuddannelse til en paneldebat.
De har fem meget forskellige jobs og har alle sammen læst på Aarhus Universitet. Men hvad har de så egentlig læst? Det får du ikke at vide på forhånd. I stedet for skal du se, om du i løbet af debatten kan gætte, hvad det fem alumner har læst. For en universitetsuddannelse kan føre til rigtig mange forskellige jobs, og det er ikke altid til at gætte, hvilken uddanenlse folk har.

Seminaret kommer til at foregå over zoom. Det er ikke nødvendigt, at du downloader zoom, men det er vigtigt, du sidder ved din egen computer og ikke deler kamera med andre.

Forbered dig til webinaret

Shift happens!

Kan du egentlig planlægge, hvilken uddannelse du gerne vil læse? Og hvilket job du gerne vil have bagefter? Hvilket liv du gerne vil leve? Hvis du ikke allerede har regnet det ud, er svaret nej for langt de fleste.

For pludselig sker livet! Det kan være, at du ikke lander et højt nok snit til den uddannelse, du gerne vil ind på. Det kan være, at du brækker benet og ikke kan læse Idræt alligevel. Det kan være, at du får et job i dit sabbatår og lærer, at du faktisk hellere vil noget helt andet. Livet er uforudsigeligt, og du kommer sandsynligvis ikke til at opleve den lige vej ud i uddannelse og job.

Måske har vores fem alumner også oplevet tilfældigheder i deres karriereveje? Det finder vi ud af, når vi mødes foran skærmen.

I løbet af webinaret skal du se om du kan gætte, hvad de fem alumner har læst. Efter webinaret, så kan du læse meget mere om alle fem, om deres dagligdag og hvad de bruger deres uddannelse til på hjemmesiden her i den blå bog nedenfor.

Alligevel, så kan det give god mening at :

1. Tænke over, om du har nogle jobønsker senere i dit liv?
  2. Prøve quizzen ”Hvad laver AU’eren” og find ud af, om du kan se, hvad de har læst ud fra, hvordan de ser ud og hvad de arbejder med.