Til eleverne på Rybners Handelsgymnasium

Kære elev

Den 10.10.2024 kommer Det rullende Universitet på besøg på dit gymnasium og giver dig et indblik i livet som studerende og en smagsprøve på den faglighed, man møder på et universitet.

På denne side finder du al den information om undervisningsdagen, du skal bruge.

Her kan du se dit skema for undervisningsdagen

Forberedelse til undervisningsdagen

Inden en undervisningsdag med Det rullende Universitet skal du forberede dig fagligt til dagen.

Klik på de to links ud for din klasse for at hente de forberedelsesark, som dine to studenterundervisere har udarbejdet til dig:

Klasse Modul 1 Modul 3
1i
1k
1n
1x
1y
1z
2i
2k
2n
2x
2y
2z

Kl. 08.00-08-10: Fælles velkomst

Undervisningsdagen starter kl. 08.00, hvor der er der fælles velkomst med Det rullende Universitet i Aulaen.

Kl. 08.10-09.40: Første faglige modul

I første faglige modul vil en studerende fra Aarhus Universitet undervise din klasse i et emne fra sit eget studie - se hvilket i skemaet øverst på siden.

Eventuelt digitalt materiale fra din underviser kan du finde her: https://www.au.dk/undervisningsmateriale/

Kl. 10.00-10.45: Studieliv

I første del af modul 2 får du en kort præsentation af hverdagen som universitetsstuderende, hvor en studerende fortæller om sin hverdag på Aarhus Universitet og deler sine overvejelser om og vej til uddannelsesvalg. Her har du rig mulighed for at stille spørgsmål.

Er du i tvivl om, hvad du kan spørge om? Se spørgeguiden:

Kl. 10.45-11.45: Uddannelsesdating og studievejledning

Til Uddannelsesdating får du mulighed for at møde to studerende fra forskellige studier på Aarhus Universitet.

Det er også muligt at snakke med en studievejleder fra Aarhus Universitet og en vejleder fra Studievalg. I frokostpausen er det forsat muligt at tale med studievejledningen og Studievalg i Aulaen, hvor de vil stå klar til en uforpligtende snak.

Der er to runder, der varer ca. 25 minutter hver, og i hver runde kan du møde en ny studerende.

• Runde 1 starter kl. 10.50
  • Runde 2 starter kl. 11.20

Du vælger selv, hvilke uddannelser du gerne vil høre om på undervisningsdagen:

Uddannelser som du kan høre om til dagens Uddannelsesdating

Klik på knapperne for at læse mere.

Kort over dit gymnasium

Når du har booket en plads til Uddannelsesdating, får du oplyst i hvilket lokale, det finder sted. Er du i tvivl om, hvor lokalet er? Så kan du kan finde lokalet her på kortet:

Kl. 12.15-13.35: Andet faglige modul

I sidste faglige modul vil en studerende fra Aarhus Universitet undervise din klasse i et emne fra sit eget studie - se hvilket i skemaet øverst på siden.

Kl. 13.35-13.45: Evaluering af undervisningsdagen

I slutningen af modul 3 skal du evaluere hele undervisningsdagen med Det rullende Universitet.

Det tager ca. 5-10 minutter at gennemføre besvarelsen.