Iværksætter ved en tilfældighed

Kemiprofessor og iværksætter Kim Daasbjerg blev i september hædret for sit arbejde inden for blandt andet iværksætteri. Han modtog det allerførste eksemplar af den nye Else Kai Sass-pris på Aarhus Universitet.

The man who will take you to Mars. Sådan står der på døren ind til AU-kemiprofessor og iværksætter Kim Daasbjergs kontor, medstifter af RadiSurf og Danish Graphene.

For nylig modtog han som den allerførste den nye Else Kai Sass-pris for sine meritter inden for samarbejde, innovation og forskningsformidling på Aarhus Universitet.

”Du er en inspiration for dit fakultet, for dit institut og for dine kollegaer og studerende. Du er en inspiration for hele erhvervssatsningen,” blev det slået fast i en tale til forskeren under prisoverrækkelsen på AU's årsfest 2023.