Louise Gade, Executive Vice President, HR
Vi søger ny viden ved at orientere os inden for den branche, vi er en del af – også internationalt og via samarbejde med eksempelvis uddannelsesinstitutioner.
Det handler om både ny viden og konkret praksis i andre lande, og det dækker mange forskellige emner: rene retail- og ledelsestematikker som eksempelvis forbrugervaner, kundeadfærd, CSR, logistik, dataanalysemetoder, marketing, onlineplatforme, ledelse … Der er simpelthen så mange tematikker, at vi bruger utroligt mange kanaler til at få viden.
De senere år har vi blandt andet haft et tæt og godt samarbejde med Aarhus Universitet om en ny videregående uddannelse inden for retail, cand.merc. i Commercial and Retail Management. Vi har været en af initiativtagerne til den nye uddannelse, universitetet har været meget lydhøre over for vores input, vi er inde som gæsteundervisere, og så har Salling Fondene støttet med fem millioner kroner.
Endvidere så indgår vi i konferencer og netværk omkring universitetet, og vi har mange individuelle relationer på fagområder, hvor der sker sparring på kryds og tværs. Vi har også mange praktikanter og studentermedhjælpere, hvilket både giver os mulighed for at teste potentielle fremtidige medarbejdere af, sikrer, at vi ved, hvad der foregår i uddannelsesmiljøerne af nyt, og naturligvis betyder, at vi får løst nogle konkrete opgaver.