Livestreaming af forelæsninger til gymnasieskolerne

Aarhus Universitet tilbyder forelæsninger, der kan opleves via livestreaming direkte til dit gymnasium i undervisningstiden. Forelæsningerne er specielt tilrettelagt for gymnasieniveauet.

Nogle af de livestreamede gymnasieforelæsninger er efterfølgende tilgængelige for gymnasielærere og deres klasser. Du kan finde tilgængelige optagelser nederst på denne side og tilgå dem med password.

Tilmeld dig AU's nyhedsbrev til gymnasieskolen og få direkte besked om kommende livestreaminger.

Kommende forelæsninger med livestreaming

Er Esport en sport? Om vores forhold til det virtuelle

David Ekdahl

Torsdag 19. september 2024 kl. 10-11

Fosfor - fødevarekrise eller forurening?

Ingeborg Frøsig Pedersen

Tirsdag 24. september 2024 kl. 10-11

USA’s præsidentvalg 2024: Rematch mellem Biden og Trump

Derek Beach

Onsdag 9. oktober 2024 kl. 10-11

Vikings og vikinger: Skriftlige kilder til religion og ritual i TV-serien Vikings

Simon Nygaard

Fredag 11. oktober 2024 kl. 10-11

Imaging groundwater from the Earth's surface (på engelsk)

Denys Grombacher

Tirsdag 19. november 2024 kl. 10-11

Har du ideer eller ønsker til forelæsninger?

Aarhus Universitet planlægger flere livestreamede forelæsninger for gymnasieskolen inden for forskellige fagretninger.

Forelæsninger skal være så konkret anvendelige i gymnasieundervisningen som muligt, og vi modtager derfor meget gerne ønsker til emner og forelæsere fra gymnasierne.

Kontakt vores gymnasiekoordinator:

Stinne Faldborg Jørgensen

Gymnasiekoordinator/Projektleder, Det rullende Universitet AU Uddannelse - Vejledning og Studieinformation