Rasmus Møller Jørgensen

Primær tilknytning

Rasmus Møller Jørgensen CV

Fagområder

• Svær overvægt hos børn og unge
  • Metabolisme hos børn
  • Mental sundhed, børn med overvægt
  • Livsstilsinterventioner

Kontaktinfo

Mailadresse

Forskning

Forskning som undersøger konsekvenserne af svær overvægt hos danske børn og unge, her i blandt betydningen for søvn, mental sundhed, fysisk aktivitet samt udviklingen af kroniske tilstande som cardiometaboliske sygdomme og psykisk sygdom.

Derudover undersøges langtidseffekterne af kommunale livsstilsinterventioner for børneovervægt, herunder den efterfølgende vægtudvikling, udviklingen i mental sundhed og somatiske sygdomme.

Uddannelse

Min karriere bygger på en kombination af erfaringer som klinisk læge og forsker. Mit mål er at integrere forskningen i min kliniske praksis og hermed forbedre begge.

Ydermere agerer jeg som vejleder for både ph.d. og medicinstuderende i forbindelse med deres specialopgaver.

Samarbejder

I min forskning samarbejder jeg på tværs af forskellige afdelinger og sektorer, såsom Aarhus Universitet, Steno Diabetes Center Aarhus og flere sundhedsplejere i danske kommuner.
I øjeblikket har jeg et godt samarbejde med både Aarhus Kommune og Randers Kommune.

Udvalgte publikationer

Flere
Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle