Min forskning handler om AI og digitale teknologiers indvirkning på velfærdsområder som folkeskolen og udsatte børn og unge-området. Jeg interesserer mig i særdeleshed for, hvordan datadrevne teknologier påvirker både organiseringen af velfærd samt relationen mellem stat og borger. Jeg har tidligere forsket i datadreven governance og styring, bl.a. gennem et etnografisk studie af Undervisningsministeriets ”Datavarehus” og nationale test. Teoretisk og metodisk finder jeg inspiration i antropologi, videnskabs- og teknologistudier (STS) og organisationsteori.
Igangværende projekter
Datavisions: Teaching in the age of digital data visualizations (PI). Finanseret af en Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation (FKK) fra DFF (Danmarks Frie Forskningsfond). 2021-2025.
Algoritmer, Data og Demokrati (co-PI): Kollektivt projekt, finansieret af Velux & Villum Fondene. 2021-2031.
-REPAI: Responsible AI and Value Creation (co-PI): Kollektivt projekt, finansieret af Grundfos. 2024-2028.
Uddannelsesvidenskab (kandidat):
Forvaltning og styring af uddannelse og læring
Master i Uddannelsesledelse (EVU):
Koordinator og medlem af Uddannelsesnævnet for Masteruddannelser.
Strategisk uddannelsesledelse, Ledelse og organisering af fagprofessionelle, Masterprojekt
PhD-kurser:
The ends of data: theories, methods, and interventions in critical
data studies (2024)
Living with algorithms: power, practices, and people in a datafied world (2022, 2024)
Technology, subjectivity and affect (2021)
Governance infrastructures (2018)