HEALTH mentorer

Andreas N.

Hej med jer. Jeg er Andreas, jeg er 22 år og jeg studerer idrætsvidenskab på 2. semester her på AU. Jeg kommer oprindeligt fra Kolding, hvor jeg gik på Munkensdam gymnasium.

Nu bor jeg her i Aarhus med to af mine kammerater hvor jeg passer mit studie samtidigt med jeg dyrker min store passion, som er håndbold, hvor jeg til dagligt både selv spiller og træner.

Jeg glæder mig til at fortælle om mine oplevelser her som studerende i Aarhus, hvor der rigtig mange fede oplevelser i vente, men også mange nye ting at forholde sig til. Det kan nemlig være svært at finde balancen imellem at passe sit studie, få økonomien til at hænge sammen og samtidigt få hygget sig med alle vennerne!

Ida Marie H. R.

Hej med jer!

Jeg hedder Ida Marie, og jeg er 26 år. Jeg læser på kandidaten i Idrætsvidenskab med tilvalg i samfundsfag. Jeg går derfor på en to-faglig uddannelse, der bl.a. giver mig mulighed for at blive gymnasielærer en dag. Jeg har altid haft en stor interesse for alverdens former for idræt, hvordan kroppen fungerer, men også hvilken rolle idræt kan spille i samfundet. På denne måde supplerer mine fag hinanden ret godt. Når jeg ikke er på studiet, så bruger jeg meget af min fritid på at spille volleyball.

Jeg glæder mig til at møde jer og have nogle gode snakke om, hvordan det er at være universitetsstuderende i Aarhus.

Kristine Ø.

Mit navn er Kristine og jeg er 24 år gammel. Jeg kommer oprindeligt fra Randers, hvor jeg har gået på Paderup Gymnasium. Derefter har jeg haft 3 sabbatår, hvor jeg blandt andet har rejst og gået på højskole. Jeg er nu i gang med 4. semester på Folkesundhedsvidenskab, hvor jeg både er meget glad for det faglige og det sociale.
Jeg har selv været meget i tvivl omkring mit valg af uddannelse og kan derfor godt sætte mig ind i nogle af de tanker man kan have i forbindelse med det.
Derfor håber jeg på at kunne give jer et realistisk indblik i, hvad det vil sige at studere på AU.
Jeg glæder mig til at møde jer!

Marikka K.

Hej! Mit navn er Marikka, og jeg er 23 år gammel. Jeg flyttede fra Sønderborg til Århus i 2022 og bor nu på et kollegie med 14 studerende, hvilket jeg er virkelig glad for! Efter to sabbatår, hvor jeg rejste rundt i Asien og gik på højskole, begyndte jeg på Folkesundhedsvidenskab, hvor jeg netop har færdiggjort 4. semester. Efter megen tvivl om uddannelsesvalg er jeg nu meget glad for mit studie på grund af de mange muligheder og det sociale fællesskab! I min fritid nyder jeg en løbetur, en øl til fredagsbar eller fællesspisning i kollegiekøkkenet:)

Jeg glæder mig til at møde jer og forhåbentlig gøre jer klogere på jeres uddannelsesvalg!

Markus S.

Mit navn er Markus Skov. Jeg er 23 år og læser i medicin, hvor jeg efter sommerferien skal starte på 5. semester. Det vil sige at jeg læser til engang om nogle år at blive læge. Jeg har i mine 2 sabbatår arbejdet i en vuggestue, hvorfor jeg muligvis godt kunne se mig selv som børnelæge. Udenfor studierne elsker jeg at dyrke en masse sport i alle dets former og jeg har selv spillet håndbold på højt plan. Derudover elsker jeg både at spise og lave god mad med venner og kæreste. Jeg glæder mig rigtig meget til at møde jer!

Sophia B. P.

Hej med jer.

Jeg hedder Sophia, er 27 år og kommer oprindeligt fra Fredericia, hvor jeg gik på STX. I sommeren 2023 færdiggjorde jeg min bachelor i idrætsvidenskab. Inden jeg begyndte på idrætsvidenskab, læste jeg medicin i et år og er nu tilbage på bacheloren i medicin, da dette stadig trak i mig. Jeg har altså ikke selv taget den direkte vej igennem uddannelsessystemet, til hvor jeg er nu, og ved derfor hvad det vil sige at være i tvivl om, hvad der er den rette vej at vælge.

Jeg glæder mig til at møde jer og håber på at kunne hjælpe jer med jeres overvejelser samt give jer et indblik i livet på Århus Universitet.