ARTS mentorer

Akshaja T.

Mit navn er Akshaja og jeg er 22 år gammel. Jeg er oprindeligt fra Ebeltoft og dimitterede fra Rønde Gymnasium med en samfundsfaglig linje i sommeren 2021.
Samme sommer flyttede jeg til Aarhus, og startede en tilværelse som historiestuderende. Her til september 2024 begynder jeg på min kandidat i historie med tilvalg i samfundsfag.
Overordnet har vejen til mit drømmestudie været kringlet. At valget faldt på historie, er på baggrund af mine interesser samt fremtidsmuligheden om at blive gymnasielærer. Og jeg fortryder på ingen måde denne beslutning! Jeg bor på et kollegie, som i forlængelse heraf er blevet en vigtig del af min dagligdag, da jeg nyder at tilbringe tid der.
Jeg glæder mig helt vildt til at møde jer!

Astrid K. M.

Mit navn er Astrid, og jeg er 23 år gammel. Jeg er opvokset i Sdr. Omme, en lille vestjysk by, og blev student fra Grindsted gymnasium i 2021. Efter gymnasiet tog jeg to sabbatår for at blive sikker på mit uddannelsesvalg, hvor jeg bl.a. arbejdede som pædagogmedhjælper og var på højskole. Sidenhen er jeg flyttet til Aarhus, hvor jeg efter sommerferien starter på tredje semester af Uddannelsesvidenskab, et studie, som jeg er rigtig glad for at være på. Mit studie er vildt spændende, fordi det kombinerer mine yndlingsfag og giver indsigt i, hvordan læring, uddannelse og pædagogik spiller en central rolle i samfundet Jeg glæder mig meget til at møde jer alle, og fortæller jer mere om universitetslivet

Emma J. M.

Hej! Mit navn er Emma, jeg er 25 år gammel og kommer fra en lille by udenfor Odense. Efter to sabbatår flyttede jeg til Aarhus, hvor jeg nu har boet i fire år.
Vejen til det rigtige studievalg har været lidt kringlet og jeg har også skiftet studie undervejs. Nu læser jeg International virksomhedskommunikation i engelsk (IVK), hvor jeg starter på 5. semester efter sommerferien.
Når jeg ikke studerer, hygger jeg mig med min kæreste, venner og familie eller forskellige krea-ting.
Jeg glæder mig til at møde jer og forhåbentlig hjælpe jer med at blive klogere på livet på universitetet.

Ileane K. S.

Hej, mit navn er Ileane og jeg er 22 år gammel. Til hverdag læser jeg en bachelor i Nordisk Sprog og Litteratur, hvilket jeg (lige nu) er meget glad for. Efter et enkelt sabbatår i børnehave og på højskole, så kunne jeg mærke at det var tid for mig til det næste skridt. Jeg er opvokset i Odense, hvor jeg altid har boet indtil jeg flyttede til Aarhus i forbindelse med min studiestart i september 2023. Udover studiet bruger jeg min tid på at lytte til musik, spille musik, tage i teatret og være sammen med mine venner og holdkammerater. Og ellers prøver jeg at gøre brug af nogle af alle de arrangementer og tilbud, der er på Universitetet og i Aarhus by.

Jakob M.-B.

Hej med jer! Mit navn er Jakob, og jeg er 23 år gammel. Jeg er flyttet fra Herning til Aarhus, og bor nu med to af mine bedste venner. Til dagligt læser jeg Informationsvidenskab på 2. semester og arbejder i fitten!

Jeg er et ægte konkurrencemenneske, og alt, der har noget med at vinde at gøre, er jeg klar på - især fodbold! Fun fact: Jeg er i familie med forsangeren af TV-2 - desværre har jeg ikke arvet det musikalske talent, så jeg holder mig til konkurrencerne :’)

Jeg glæder mig til at vise jer, hvad universitetet kan tilbyde, og håber at kunne give jer en bedre mavefornemmelse af, hvad I bevæger jer ind i. Vi ses derude!

Lars K. P.

Hej mit navn er Lars, og jeg læser Engelsk med tilvalg i Psykologi her på universitetet. Jeg kommer fra Holstebro i Vestjylland, hvor jeg tog en STX. Derfor var det lidt overvældende at drage til en stor by som Aarhus, hvor man ikke rigtig kender nogen. Jeg kan godt lide at arbejde med sprog og mennesker, og så elsker jeg det sociale liv på studiet, om end det er hygge ved fredagsbarer, i studiegruppen eller bare derhjemme. Jeg glæder mig rigtig meget til at se jer, og vise jer hvorfor Aarhus er en skøn studieby!