AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
I september kan Aarhus Universitet fejre sin 96-års fødselsdag. Siden sin grundlæggelse i 1928 har universitetet udviklet sig til et internationalt universitet, der skaber forskningsmæssige gennembrud, uddanner fremtidens arbejdskraft og leverer løsninger til samfundet. Dagen markeres med en festlig højtidelighed i aulaen sammen med dedikerede samarbejdspartnere og medarbejdere, aftenfest i Musikhuset Aarhus og fest for de studerende i Universitetsparken.
Festdagen begynder om eftermiddagen med taler, festforelæsning, musik, promovering af æresdoktorer og overrækkelser af priser og legater. Højtideligheden foregår i Aulaen på Ndr. Ringgade.
Om aftenen fortsætter festen i Musikhuset Aarhus. Fra kl. 19.30 er der koncert for medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere i Store Sal under ledelse af kapelmester Peter Vuust. Efter koncerten er alle gæster inviteret til et glas vin og snacks i foyeren.
Arrangementet kræver tilmelding.
Tilmelding for eksterne samarbejdspartnere og AU-ledelsesrepræsentanter
Tilmelding for AU-medarbejdere
Billeder fra tidligere årsfester (AU Foto)
Kun for særligt inviterede:
For alle:
Invitationen til eksterne samarbejdspartnere og AU-ledelsesrepræsentanter vil blive udsendt via mail den 5. august.
Du er inviteret personligt af universitetets ledelse på baggrund af din relation og tilknytning til Aarhus Universitet. Din invitation er derfor personlig og kan ikke overdrages.
Er du AU-ledelsesrepræsentant? Vær opmærksom på, at du også modtager en mailinvitation den 6. august – ligesom alle øvrige medarbejdere på AU.
Det er vigtigt, at du tilmelder dig via linket i den personlige invitation fra den 5. august.
Invitationen til medarbejdere udsendes pr. mail den 6. august. Du skal tilmelde dig via linket i mailinvitationen.
OBS: Hvis du er ledelsesrepræsentant på AU, modtager du en personlig mailinvitation den 5. august. I så fald skal du bruge tilmeldingslinket i denne.
Du kan tilmelde dig både eftermiddag og aften eller en af delene – med eller uden ledsager. Tilmeldingen åbner den 6. august kl. 09.00, og når tilmeldingen er lukket den 22. august, foretager KongresKompagniet lodtrækning blandt de tilmeldte medarbejdere.
Pladserne til medarbejdere til Aulaen om eftermiddagen og til Store Sal om aftenen fordeles relativt efter antallet af medarbejdere på de fem fakulteter og administrationen.
I uge 36 udsendes besked pr. mail om udfaldet af lodtrækningen.
Hvis du ikke er tildelt billetter efter lodtrækningen, placeres du automatisk på en venteliste, og du vil få besked pr. mail, hvis nogle pladser bliver frigivet. Returnerede billetter uddeles til ventelisten hver dag – helt frem til selve årsfestdagen kl. 12.
Bliver du forhindret i at komme, så giv besked til KongresKompagniet på meda@kongreskompagniet.dk, så andre kan få glæde af pladserne.
Billetter og adgangskort kan fremvises i print eller på mobilen ved indgangen.