Mine centrale forskningsområder er børn, unge og 'familien' som forbrugere, social marketing og transmission af forbrugerrelaterede værdier, holdninger og adfærd mellem generationer og i andre sociale relationer. Relaterede interesseområder omfatter 'nudging', sociale normer, værdier, forbrugeridentitet og strategier for adfærdsændring. Min forskning er centreret omkring bæredygtighed og sundhed, hvor jeg ofte anvender mixed methods tilgange.
Jeg har en bred undervisningserfaring på universitetet, herunder bachelor- og kandidatstudier i erhvervsøkonomi (fx kvalitative metoder, social marketing), Ph.d.-kurser (mixed methods), HD (fx forskningsmetoder, marketing) og MBA-programmer (forskningsmetoder). Jeg vejleder også bachelor- og kandidatspecialer, praktikophold og Ph.d.-afhandlinger. Fungerer som censor på AAU's og RUC's bachelor- og kandidateuddannelser i kommunikation og økonomi.
Jeg har erfaring med at bidrage til forskningsbaseret input til offentlige myndigheder gennem projektledelse og forskningsvejledning på rapporter udarbejdet for Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. Herudover som rådgiver i internationale forskningsprojekter.