Nanna Vestergaard Ahrensberg

• Policyfeedback i hverdagskontekster

Mailadresse

Forskning

Min forskning drejer sig om, hvordan borgere med indvandrer- og efterkommerbaggrund bliver mødt i forskellige dele af den offentlige forvaltning - særligt skolen - , og hvilke effekter og policy-feedbacks, der er af politikker og indsatser i hverdagskontekster.

Uddannelse

Jeg underviser - og vejleder - studerende indenfor fag vedrørende integration- og uddannelsespolitik, samt implementeringen af evidens-baserede indsatser herindenfor. Derudover underviser jeg i de store grundfag på bacheloruddannelsen i Statskudskab; Policy Evaluering, Politisk Sociologi og Offentlig Forvaltning.

Samarbejder

Jeg samarbejder med Simon Calmar Andersen, Jesper Asring Jensen Hansen, Morten Hjortskov og Jacob Majlund Holm på READit-projetet. Et af studierne i min ph.d. har omhandlet dette projekt, og min post-doc er medfinansieret af Simon via Novo Nordisk Fonden. I READit-projektet undersøger vi, hvordan indsatser, der har vist sig succesfulde i lille skala, kan opskaleres og implementeres i stor skala. Via et nationalt felteksperiment blandt mere end 200 skoler, omhandlende en læseindsats, undersøger vi dette spørgsmål.

Udvalgte publikationer

Brug piltasterne på tastaturet for at scrolle