Det centrale tema for min forskning er at udforske kommunikationens betydning i forhold til Corporate Social Responsibility (CSR), bæredygtighed og digital ansvarlighed set fra et multi-stakeholder perspektive. Jeg undersøger, hvordan virksomheder og deres stakeholdere forhandler betydningen af CSR og digital ansvarlighed gennem dialogprocesser. Ved at erstatte et virksomhedscentreret perspektiv med et multi-stakeholder perspektiv bidrager mit arbejde til en nuanceret forståelse af, hvad der konstituerer CSR og digital ansvarlighed. Dette omfatter også, hvordan roller og agendaer kontinuerligt forhandles i dialogprocesser mellem virksomhed og stakeholdere. Denne viden er vigtig, da den kan guide virksomheder og deres stakeholdere i deres bestræbelser på at skabe miljømæssige, sociale og digitale forandringer.
Jeg har undervist på Aarhus Universitet siden 2009 i en række kurser, herunder CSR og Sustainable Business, Organisational Interventions, Digital Kommunikation, Brand Management, Social Marketing Management, Ekstern Kommunikation og Integreret Markedsføring og har vejledt bacheloropgaver og specialer inden for disse områder.
Jeg har desuden solid erfaring med at udvikle og koordinere vores kandidatuddannelser. Jeg er linjekoordinator for cand. merc. Digital Business Management og cand. soc. Business Psychology. Rolle som linjekoordinator indebærer blandt andet tværfaglig koordinering og samarbejde med studerende og erhverslivet for at sikre uddannelsens kvalitetet og relevans.
I perioden 2021-2024 var jeg programkoordinator for kandidatuddannelsen i IT, Kommunikation og Organisation (ITKO) samt medlem af Studienævnet for IT og Virksomhedskommunikation.