Lars Nørvang Andersen

Telefonnummer
Mailadresse

Profil

Jeg er lektor ved Institut for Matematik og en del af forskningsgruppen for stokastik. Jeg modtog min Ph.D. i anvendt sandsynlighedsteori fra Aarhus Universitet i 2009, og jeg har desuden en kandidatgrad i statistik.

Før min nuværende stilling på AU var jeg ansat som postdoc på Bioinformatik Forskningscenter (BiRC) ved Aarhus Universitet og på Institut for Biologi ved Stanford University.

Jeg har haft roller som internt og eksternt medlem af bedømmelsesudvalg for akademiske stillinger på alle niveauer, og jeg har været som kasserer for Dansk Statistisk Selskab.

Forskning

Min forskning dækker områder som statistical learning og machine learning, hvor jeg har været medvejleder for to Ph.D.-studerende, samt stokastisk modellering indenfor bioinformatik og operationsanalyse.

Uddannelse

Jeg har undervist i en bred vifte af kurser, både på bachelor- og kandidatniveau, indenfor emner som anvendt statistik, klassisk teoretisk statistik og statistical learning. Jeg har vejledt talrige specialer og bachelorprojekter samt flere studenterprojekter sammen med industrien.

Udvalgte publikationer

Flere