Aarhus Universitets segl

Catalina Kjær

Titel

Afdelingsleder, cand.ling.merc.

Primær tilknytning

Catalina Kjær

Fagområder

  • Ledelse
  • Vejledning og Studieinformation
  • Trivsel
  • Studieadministration

Kontaktinfo

Telefonnummer
Mailadresse

Uddannelse

 

 

Arbejdsområder

Jeg er afdelingsleder i Vejledning og Studieinformation for fakulteterne Natural Sciences og Technical Sciences. Afdelingen har 12 fastansatte og 20 studenteransatte medarbejdere, der arbejder med forskellige områder inden for vejledning og kommunikation.  Medarbejderne er organiseret i følgende teams: 

Team Studiestart

Team Studiestart arbejder for, at alle nye studerende på Natural Sciences og Technical Sciences får den bedst mulige start på deres uddannelse og bliver godt integreret både socialt og fagligt. Det gør vi blandt andet ved at understøtte tutorerne i deres store indsats i studiestarten og som bindeled mellem studiestartens øvrige aktører.

Team Vejledning

Team Vejledning arbejder med fokus på de studerendes trivsel og gennemførelse af studiet på Natural Sciences og Technical Sciences. Det gør vi blandt andet gennem relevant og rettidig information om regler på uddannelsen, professionelle og fortrolige vejledningssamtaler, forskellige typer af workshops, samt sparring med institutterne på de to fakulteter.

Team Rekruttering og Arrangementer

Team Rekruttering og Arrangementer planlægger, koordinerer og afvikler arrangementer for potentielle studerende på Natural Sciences og Technical Sciences, fx åbent hus og u-days, i tæt samarbejde med institutter og andre aktører. Vi arbejder for, at vores uddannelser bliver præsenteret ærligt og i øjenhøjde, så vi sikrer den bedst mulige forventningsafstemning.

Team Projekt og Komunikation

Team Projekt og Kommunikation arbejder med kommunikation til potentielle og nuværende studerende på Natural Sciences og Technical Sciences. Det gør vi blandt andet gennem forskellige hjemmesider og portaler, sociale medier, kampagne- og konceptudvikling, brugerinddragelse, samt sparring og samarbejde med institutter og andre aktører.